Szombat délután lehetőségem nyílt jobban is megismerkedni az autóbusszal, illetve egy rövid de tartalmas műszaki bemutatón részt venni. Délután egykor indultunk a Búza térről a Majális-parkba, ahonnan a rövid műszaki szemle után a Tiszai pályaudvar felé vettük az irányt, onnan ki Szirmára majd vissza a Búza térre.
Másodikán történt meg az autóbusz hivatalos átadása, illetve sajtótájékoztatója.
A hybrid jármű párhuzamos hajtásláncot alkalmaz, ami azt jelenti hogy a dízel motorhoz társul még egy elektromos motor is. Amíg az autóbusz álló helyzetből elindul és felgyorsít 18-20 km/h, addig mintha egy villamoson utaznánk aztán "kapcsol be" a dízel motor. Ezért az autóbusz akár 40%-al kevesebb üzemanyagot használ fel mint egy ma Európában közlekedő kizárólag dízel motorral rendelkező jármű.
Elsődleges információink szerint 3-án a 3A-son; 4-én a 29-esen; 5-én a 8-ason; 6-án a 11-esen, 7-én a 24-esen;8-án a 3A-son fog közlekedni.
A járműről már a jól megszokott utastérben található kérdőívek segítségével mondhatják el az utasok, amelyeket szívesen fogadnak a cég illetékes szakemberei.
Valószínűsíthetően 8-a után is ezekre a járatokra lesz kiadva, de a cég célja hogy a legtöbb járaton kipróbálhassa amelyiken csak lehet, viszont ezalól biztos kivétel az 5-ös vonal, mert Lillafüred felé az István barlang után található alagútban csak centizve fér el a jármű magassága miatt.
Remélem blogom olvasói is találkozni fognak az autóbusszal, és elégedettek lesznek.
Kellemes tesztelést! :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése